MM-kisat ovat ainutlaatuinen mahdollisuus suurille jalkapallo merkeille esitellä heidän viimeisimpiä innovaatioita. Etenkin Adidakselle MM-kisat ovat erityinen tapahtuma, koska vuodesta 1970 lähtien, se on ollut vastuussa virallisesta kisapallosta, sekä yleensäkin koko kisoista. Videolla näemme Adidaksen innovaatiokeskuksen jossa he kehittävät tuotteita Brasilian MM-kisoihin.

AAdidaksen innovaatiotiimi työskentelee päivittäin nähdäkseen 3-5 vuotta tulevaisuuteen. Tiimi pyrkii jatkuvasti olemaan muutaman askeleen edelle muita, puhuttaessa teknologiasta sekä kun asiakkaille täytyy tarjota parhaimpia mahdollisia tuotteita. Kun Saksa, Espanja, Argentiina sekä muut maat jotka käyttävät Adidaksen asua astelevat kentälle Brasiliassa, tuotteet joita pelaajat käyttävät, ovat olleet valmistuksessa jo monen vuoden ajan.

Näe Adidaksen laaja MM-kisapaita mallisto täältä.

Olemme kuulleet tämän aiemminkin. Olemme ehkä huomanneet sen itsekin. Jalkapallo ei enään ole samanlaista mitä se oli 20, 10, jopa 5 vuotta sitten. Kaunis peli on jatkuvan kehityksen alaisena ja tämä asettaa vaatimukset erittäin korkealle niille merkeille, jotka valmistavat jalkapalloaiheisia tuotteita. Joten on erittäin tärkeää että työ tehdään yhdessä juuri urheilijoiden kanssa, jotta tuotteet valmistettaisiin parhaan mahdollisen palautteen pohjalta.

Mutta pelaajien antama palaute ei yksinään riitä. Tuotantomenetelmien täytyy olla huippuluokkaa ja tämä on yksi niistä asioista jota Antonio, Adidaksen innovaatiojohtaja esittelee. Adidas käyttää seuraavia teknologioita: Vicon Motion Capture System, jota käytettiin mm. hittielokuva Avatarin kuvauksissa sekä Clima-room, jossa pelaajia testataan eri olosuhteiden vaikutuksen alaisena, purevan kylmästä säästä heti aurinkoiseen ja tuulisiin olosuhteisiin.

Adidas toimittaa paidat seitsemälle maalle MM-kisoihin: Saksalle, Espanjalle, Argentiinalle, Mexicolle, Venäjälle, Japanille sekäKolumbialle. Paitoja suunnitellessa itse paidan painon pitäminen mahdollisimman alhaisena oli erittäin tärkeää Adidakselle. Antonio on oppinu että paidan ollessa kevyt, se tekee pelaajan fyysiseen, sekä henkiseen suoritukseen todella ison vaikutuksen.

Paitojen lisäksi jotka Adidas on valmistanut MM-kisoja varten, se on myös koko tapahtuman pääsponsori. Ja pääsponsorin tehtäviin kuuluu virallisen ottelupallon suunnittelu sekä valmistaminen, mutta tämänhän me kaikki jo tiedämmekin. Tämä pallo on Brazuca. Pallo on tehty kuudesta liimatusta paneelista, jotka Adidaksen tutkimuksen mukaan tekevät pallon lentoradasta vakaamman mutta erittäin nopean. Ja tämä on erittäin hyvä asia kisoja ajatellen, koska haluamme nähdä upeita maaleja.

Hanki oma Brazucasi täältä – vain hintaan 117€.

Adidaksella pyritään pysymään aina muutaman askeleen edellä muita. Videolla Adidas antaa lyhyen esittelyn mitä kulissien takana tapahtuu, kun he valmistavat uusia tuotteita. Miten sinun mielestä Adidas pärjää innovaatiokisassa? Ja voiko nämä 7 maata olla tyytyväisiä Adidaksen paitoihin?