Ihan jokainen pelaaja ei saa samaa etuoikeutettua asemaa kun puhutaan omista nimikkokengistä. Viime vuonna PUMA käynnisti Tricks-konseptin ja lahjoitti neljät kengät neljälle parhaista pelaajistaan. Tänä päivänä, tasan vuosi sitten, Marco Reus sai oman parinsa, mutta kengät eivät ikinä päätyneet jalkoihin asti..

2014 ei todellakaan ole se vuosi, jota Marco Reus muistelee hyvällä, ajatellen myös miehen koko uraa. Ensin hän loukkaantui juuri MM-kisojen alla ja toisekseen hän pääsi todistamaan oman nimikkokenkänsä lanseerausta, tosin ainoastaan näköetäisyydeltä, ilman todellista käyttöä. Aika heikkoa..

Vain muutama viikko ennen kuin Reusille personoidutevoSPEED -kengät julkistettiin, hän loukkaantui pahasti ties kuinka monennen kerran. Loukkaantuminen piti miehen sivussa kentiltä useita kuukausia joten kun paluu lopulta koitti, oli Puma jo tuonut uuden värityksen ilmoille. Joka tapauksessa, alkuperäisten kenkien viesti oli vahva ja on todella sääli etteivät ne koskaan saaneet ansaitsemaansa huomiota. Kenkien designissa oli otettu huomioon kampanja, joka tuki taistelua lasten syöpää vastaan. Asia, jonka varsin yksimielisesti voimme todeta olevan kaiken huomion arvoinen.

Reusille 9. joulukuuta 2014 oli lopulta katkeransuloinen päivä, kun hän esitteli suurelle yleisölle nimikkokenkänsä. Ansaitseeko Reus uuden mahdollisuuden ja uuden parin evoSPEED-kenkiä kampanjassa tärkeän asian puolesta? Meidän mielestä ehdottomasti!